Του Ιωάννη Οικονόμου
Διοικητικός Υπάλληλος ΕΦΚΑ
Η πανδημία του κορωνοϊού, άφησε ανεξίτηλα τα σημάδια της σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας, επηρεάζοντας την καθημερινότητά μας.
Η συναλλαγή με το Δημόσιο, αλλά και άλλες Υπηρεσίες και καταστήματα, προσαρμόστηκε στις ανάγκες αντιμετώπισης της πανδημίας, έτσι ώστε να διαφυλάσσεται η όσο το δυνατόν υγειονομικά ασφαλέστερη επαφή μεταξύ των πολιτών.
Από την εξίσωση φυσικά, δεν μπορούσε να λείπει ο ΕΦΚΑ στον οποίο υπηρετώ εδώ και 34 χρόνια. Η Τοπική Διεύθυνση ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ) που βρίσκεται στην πόλη μας, στην οδό Πρωτοπαπαδάκη αρ.70, ακολούθησε πιστά όλες τις οδηγίες της Κεντρικής Διοίκησης, σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των συναλλαγών.
Ο Φορέας έγινε ηλεκτρονικός (γι’ αυτό και το γράμμα e- μπροστά από το λογότυπο). Πολλές από τις υπάρχουσες συναλλαγές, γίνονται πλέον μέσω των υπολογιστών, με τελικό στόχο την πλήρη αυτοματοποίηση όλων των υπηρεσιών που παρέχονται. Για τις περιπτώσεις όπου απαιτείται φυσική παρουσία, καθιερώθηκε το σύστημα των ηλεκτρονικών ραντεβού με σκοπό τη μείωση της αναμονής στα γκισέ του Φορέα και την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.
Όλα αυτά βέβαια, προϋποθέτουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, ευέλικτο σχεδιασμό και πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, τομείς όπου ακόμη χρειάζονται αρκετά βήματα για να μπορεί ο Φορέας να προσφέρει σε υψηλό επίπεδο τις επιθυμητές υπηρεσίες. Σ΄ ένα εξ΄ αρχής προβληματικό κτίριο (όπου οι οροφές στάζουν όταν βρέχει, πλημυρισμένο υπόγειο, συνεχείς πτώσεις τάσης ηλεκτρικού ρεύματος που έχουν ως συνέπεια τη δυσλειτουργία των υπολογιστών δικτύου), οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τους ασφαλισμένους, με πρώτη και καλύτερη τη Διευθύντρια της Υπηρεσίας, η οποία αφήνει το γραφείο της για να βοηθήσει τους συναδέλφους στην είσοδο και στον έλεγχο των ηλεκτρονικών ραντεβού, δίνοντας παράλληλα και πληροφορίες απαντώντας στα ερωτήματα των ασφαλισμένων.
Το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων (ΣΗΔΕ) στο πρωτόκολλο, που είναι η ραχοκοκκαλιά της υπηρεσίας, τρέχει σε υπολογιστή με απαρχαιωμένο λειτουργικό και οι σαρωτές εγγράφων είναι απελπιστικά αργοί (έφτασα στο σημείο, να φέρω scanner από το σπίτι μου για να μπορέσει η υπηρεσία να λειτουργήσει). Για να δοθεί ΕΝΑΣ αριθμός πρωτοκόλλου απαιτούνται κατά μέσο όρο 10 με 15 λεπτά της ώρας, όταν με το παλιό χειρόγραφο πρωτόκολλο αυτό γινόταν σε ένα λεπτό. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα τα δικαιολογημένα παράπονα αρκετών συμπολιτών μας, που θεωρούν ότι η εξυπηρέτησή τους δεν είναι η ενδεδειγμένη, αφού ο αριθμός των αιτημάτων που πρέπει να πρωτοκολληθούν είναι εξαιρετικά μεγάλος και υπάρχουν καθυστερήσεις.
Θα πρέπει επίσης να επισημάνω εδώ, πως η σημερινή δημοτική Αρχή με επικεφαλής τον δήμαρχο κ. Γιώργο Μαρκόπουλο, στάθηκε αρωγός στην προσπάθεια για την εξεύρεση κατάλληλης κτιριακής υποδομής για τη μεταστέγαση των διοικητικών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ, με αποκορύφωμα την πρόθεσή του να διαθέσει μέρος του δημαρχιακού μεγάρου για τον σκοπό αυτό. Μάλιστα, αντιπροσωπεία των Τεχνικών Υπηρεσιών της Διοίκησης του ΕΦΚΑ, επισκέφθηκε τους χώρους του Δημαρχείου, και εκφράστηκε θετικά για τη μεταστέγαση, αλλά τελικά η λύση αυτή δεν προκρίθηκε, λόγω της πρόσθετης επιβάρυνσης που θα προκαλούνταν, στο ήδη βεβαρημένο οδικό κυκλοφοριακό φορτίο.
Με δεδομένο τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό που είναι προ των πυλών, (αναμένεται προμήθεια σύγχρονων υπολογιστών και scanners, μέσω διαγωνισμού), αλλά και την επικείμενη μεταφορά στις κτηριακές υποδομές του ΠΑΛΑΙ των Ολυμπιακών Ακινήτων, κατά τα πρότυπα μεταφοράς της ΔΟΥ του Γαλατσίου (νυν ΙΓ΄), πιστεύω και ελπίζω ότι η Τοπική Διεύθυνση του ΕΦΚΑ Γαλατσίου, που κάποτε υπήρξε πρότυπο εξυπηρέτησης, κυρίως χάρη στο φιλότιμο πολλών συναδέλφων, θα ξανακερδίσει την (κλονισμένη) εμπιστοσύνη των πολιτών.