Του Κώστα Ζώμπου
Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης “Γαλάτσι. Ζούμε εδώ!”
Η τεχνολογία αλλάζει τον δήμο και ο δήμος τις ζωές των πολιτών. Ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε να γίνεται. Η ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών ενός δήμου, βελτιώνει την καθημερινότητα των δημοτών κερδίζοντας τους έτσι πολύτιμο χρόνο. Οι ψηφιακές υπηρεσίες δεν είναι «μόδα» του σήμερα, είναι ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ.
Κάτι που δε φαίνεται να συμμερίζεται ο δήμος Γαλατσίου, αφού αν περιηγηθεί κανείς στο site του, https://www.galatsi.gov.gr/ και ειδικότερα στα σημεία εκείνα που απευθύνονται σε υπηρεσίες προς τους πολίτες, θα διαπιστώσει … ότι κανένα τμήμα δεν λειτουργεί! Η σελίδα του Δήμου Γαλατσίου φαίνεται ότι δημιουργήθηκε με σκοπό να διαφημίζει τα «έργα» της Δημοτικής Αρχής και όχι για να εξυπηρετεί τους δημότες της.
Σε συνδυασμό δε με τις συνθήκες που επικρατούν στο Γαλάτσι, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για εξοικονόμηση χρόνου. Και όποιος κατοικεί στο Γαλάτσι, μπορεί να αντιληφθεί την αξία της παραπάνω πρότασης, γιατί βιώνει καθημερινά το πρόβλημα με το parking. Η έλλειψη χώρων στάθμευσης, σε συνδυασμό με τα έργα του Μετρό, προκαλούν καθημερινά πέρα από κυκλοφοριακή συμφόρηση και πονοκέφαλο σε όσους πρέπει να “πάρουν τους δρόμους”.
Βιώνοντας καθημερινά το πρόβλημα αυτό, κύριο μέλημα μας θα έπρεπε να είναι να εξοικονομήσουμε χρόνο. Αντιθέτως, η τρέχουσα σελίδα του δήμου, μας αναγκάζει αντί να εξοικονομούμε χρόνο, να σπαταλάμε περισσότερο. Είτε στις ουρές για εξυπηρέτηση από τις Δημόσιες Υπηρεσίες, είτε στα «πήγαινε – έλα» μας προς αυτές.
Όλοι ξέρουμε τα προβλήματα του Δήμου μας. Και με το να τα ανακυκλώνουμε ξανά και ξανά, σίγουρα δε βρίσκουμε λύση στο πρόβλημα. Το “σύστημα” αρέσκεται στην πεπατημένη και ότι δε θέλει να αλλάξει το “βαφτίζει” μη ρεαλιστικό στόχο, συντηρώντας έτσι μία κατάσταση στασιμότητας.
Η λύση θα έρθει όταν σταματήσουμε να συμβιβαζόμαστε με τη στασιμότητα.
Ας πάρουμε παράδειγμα άλλους δήμους και ας αναλογιστεί ο καθένας μας προσωπικά, τη σημασία και την αναγκαιότητα της ψηφιοποίησης, για την βελτιστοποίηση της καθημερινότητας μας. Ας γίνει η ανάγκη μας για αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη εξυπηρέτηση από τη Δημόσια Διοίκηση, πράξη και όχι απλά ένα όνειρο. Μέσω της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών, εξασφαλίζουμε πόρους, αποτελεσματικότητα, μειωμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Κυρίως όμως προσφέρουμε στους δημότες του Γαλατσίου τη δυνατότητα να κερδίζουν πολύτιμο χρόνο στην καθημερινότητα τους.
Ας μεταφέρουμε το «Δήμο Γαλατσίου» στο σπίτι των κατοίκων του, με το πάτημα ενός κουμπιού, αντί να περιμένουμε μία ώρα στην «ουρά».
Ας μετατρέψουμε τις 2 ώρες αναμονή στην ουρά για εξυπηρέτηση και στους δρόμους, σε 2 απλά «κλικ» από το σπίτι.