Ξεκινάμε με ένα όσο το δυνατό σύντομο ιστορικό, πριν φτάσουμε στις πρόσφατες εξελίξεις, για λόγους συνέχειας. Στην ανακοίνωση λοιπόν τής Λαϊκής Συσπείρωσης στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 05/10/2022 λέγαμε ότι η επιδίωξη και πρόκληση της συγκεκριμένης συνεδρίασης πραγματοποιούνταν με αφορμή την 1591 / 2021 απόφαση τού Αρείου Πάγου (ΑΠ). Ήταν πράγματι μόνο η αφορμή διότι το πουλόβερ έχει αρχίσει από χρόνια να ξηλώνεται και εξακολουθεί να ξηλώνεται όπως επιβεβαιώνουν οι εντελώς πρόσφατες εξελίξεις.
Θυμίζουμε ότι η 1591/21 απόφαση ΑΠ αφορούσε την αγωγή μίας συνδημότισσας μας κατά τού Ελληνικού Δημοσίου ζητώντας να αναγνωριστεί ως ιδιοκτήτρια έκτασης 702,00 τ.μ. Και στους τρείς (3) δικαστικούς βαθμούς, πρωτόδικα, εφετειακά και ΑΠ δικαιώθηκε έναντι τού Ελληνικού Δημοσίου !!
Όμως για την ίδια ακριβώς έκταση υπάρχει από το 2019 η 2374 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (ΔΕφΑθ), που ακυρώνει την 1060/2.7.2014 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής (ΦΕΚ Δ` 326/22.7.2014), με την οποία κηρύχθηκε αναδασωτέα η έκταση !!
Έχουμε λοιπόν πλέον μία έκταση 702 τ.μ. μέσα στην δημόσια δασική/αναδασωτέα περιοχή πού έχει ιδιοκτήτη ιδιώτη ο οποίος μάλιστα έχει πετύχει και ακύρωση τής αναδάσωσης !!
Εδώ, όμως, υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο θέμα. Στην απόφασή του ο Άρειος Πάγος δεν μένει μόνο στο ιδιοκτησιακό, αλλά αναπτύσσει μία ολόκληρη λογική και επιχειρηματολογία που αν δεν διαλύει και ακυρώνει, τουλάχιστον αποδυναμώνει τα επιχειρήματα που, στη συγκεκριμένη αυτή δίκη τουλάχιστον, προέβαλε το Ελληνικό Δημόσιο για τον δημόσιο δασικό/ αναδασωτέο χαρακτήρα τής περιοχής !
Τι και αν με ένα σωρό πράξεις και αποφάσεις της η Διοίκηση από τις αρχές τού προηγούμενου αιώνα και μέχρι τα τέλη του έκρινε ότι η συγκεκριμένη περιοχή ήταν δασική αναδασωτέα, με κορυφαίες την απόφαση 108424/1934 του Υπουργού Γεωργίας, την 3954/20.7.87 του Υπουργού Οικονομικών που έκρινε ότι είναι προϊόν καταπάτησης και συνεπώς είναι δημόσια ιδιοκτησία !! Τι και αν η Διοίκηση πάλι, στο σχετικά πρόσφατο 1994 με την απόφαση 1147/94 του Νομάρχη Αθηνών (αντίστοιχα τώρα Περιφερειάρχη Αττικής) κήρυξε αναδασωτέα την περιοχή 934 στρεμμάτων στο Δασόκτημα !
Θα σκεφτεί και θα πει κανείς όμως ότι δεν είναι η πρώτη ούτε η τελευταία φορά πού το αστικό κράτος, κεντρική αλλά και τοπική διοίκηση δηλαδή, κάνουν στην κυριολεξία χαρτοπόλεμο δικές τους αποφάσεις και νόμους, αν και όποτε χρειαστεί. Θα αποκαλύψουμε παρακάτω, σε επιβεβαίωση της αλήθειας αυτής, με ποιο τρόπο εντελώς πρόσφατα η τακτική αυτή του κράτους «κεφαλαιοποιεί» μέσω της ΕΠΕΑ Γαλατσίου το χτύπημα που επήλθε στην επιχειρηματολογία του Δημοσίου μέσω των αποφάσεων 1591/2021 ΑΠ και 2374/2019 ΔΕφΑθ.
Στην συνεδρίαση της 5/10/2022 αναδείξαμε αναλυτικά τις διαχρονικές ευθύνες τού αστικού κράτους και όλων ανεξαιρέτως των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων του. Που ευθύνονται στο ακέραιο για το αντιπεριβαλλοντικό, αντιδασικό πλαίσιο πού υπάρχει και πού σχεδιάστηκε, ψηφίστηκε, υλοποιήθηκε με αποτέλεσμα η «Κερκόπορτα» του αποχαρακτηρισμού του δάσους να έχει μετατραπεί σε ολόκληρη «Μεγάλη Πύλη» για να μπει και να κερδοσκοπήσει σε βάρος του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής του λαού το μεγάλο κεφάλαιο των Τραπεζών, των Κατασκευών, του “Real Estate”, του Τουρισμού και της λεγόμενης «Πράσινης Οικονομίας».
Αναδείξαμε τις επίσης διαχρονικές ευθύνες όλων των μεταπολιτευτικών διοικήσεων του Δήμου Γαλατσίου, από Παπαδιονυσίου, Τούντα, Τσίρο μέχρι και σήμερα με Μαρκόπουλο που όλοι τους με την πολιτική τους είναι συνυπεύθυνοι που φτάσαμε ως εδώ. Πολιτική συνολικά εγκληματικής αδιαφορίας για τις εξελίξεις στο Δασόκτημα, με κύρια χαρακτηριστικά της α) Την αγνόηση της ανάγκης χάραξης στρατηγικής για την διασφάλιση για το λαό του Δασοκτήματος, β) Την υποβάθμιση του νομικού οπλοστασίου, γ) Την απουσία παράστασης σε σημαντικές δίκες, που ο Δήμος είχε έννομο συμφέρον να παρέμβει, αλλά το κυριότερο δ) Με την συστηματική καλλιέργεια στο λαό εφησυχασμού για τις εξελίξεις ενώ ο αντίπαλος (τα μεγάλα συμφέροντα) οργανωνόταν συστηματικά και εξοπλιζόταν νομικά.
Επαναλαμβάνουμε όπως και στις 5/10/2022 ότι δεν θεωρούμε και δεν θεωρήσαμε ποτέ καταπατητές τους κατοίκους του Λόφου Κόκκου. Μάλιστα, η πρότασή μας και από παλιότερα ήταν οι άνθρωποι αυτοί να αποζημιωθούν με εμπορικές αξίες για τις περιουσίες τους, γιατί πράγματι είναι ιδιοκτήτες και έχουν περιουσίες ή να συμφωνήσουν με μεταφορά συντελεστή δόμησης. Αυτή είναι η θέση μας. Καθαρή και μόνιμη εδώ και δεκαετίες.
Όλα τα παραπάνω τα έχουμε θέσει στους Γαλατσιώτες και στις Γαλατσιώτισσες όλο το προηγούμενο διάστημα. Τα έχουμε επίσης θέσει επανειλημμένα στις συνεδριάσεις τού Δημοτικού Συμβουλίου.
Η τοποθέτηση, η λογική και η επιχειρηματολογία της διοίκησης Μαρκόπουλου, μέσα σε όλο το προηγούμενο διάστημα έως σήμερα ήταν η εξής:
- Αρχικά αντιμετώπισε τις προειδοποιήσεις τής Λαϊκής Συσπείρωσης αλλά και άλλων φορέων ως κινδυνολογία. «Εμείς δεν κινδυνολογούμε», έλεγαν…
- Μετά έλεγαν «Δεν κινδυνολογούμε, δεν εφησυχάζουμε»…
Η κάθε φορά γραμμή άμυνας πού έβαζε η διοίκηση τού κ. Μαρκόπουλου ήταν πολύ πίσω από τις απαιτήσεις των κάθε φορά εξελίξεων. Η συγκεκριμένη διοίκηση ήταν ουσιαστικά απλός θεατής αυτών των εξελίξεων και αυτό στην καλύτερη περίπτωση. Η καλλιέργεια εφησυχασμού από την πλευρά της διοίκησης Μαρκόπουλου και οι καθησυχαστικές δηλώσεις του ότι οι προηγούμενες αρνητικές αποφάσεις θα είχαν να αντιμετωπίσουν τις επιτροπές αμφισβητήσεων (ΕΠΕΑ) και ότι εκεί θα δικαιώνονταν οι δίκαιες διεκδικήσεις μας, αποδείχτηκαν όχι μόνο πυροσβεστικές φρούδες ελπίδες αλλά και επικίνδυνες αυταπάτες.
Οι παράλληλες ενέργειες της διοίκησης Μαρκόπουλου στην ευρύτερη περιοχή του Δασοκτήματος και του Άλσους όπως α) Η διατήρηση του Σταθμού Μεταφόρτωσης Αποβλήτων (ΣΜΑ) στη δασική αναδασωτέα περιοχή που συνιστά επί της ουσίας νομιμοποίηση της επί δεκαετίες παρανομίας της διοίκησης Παπαδιονυσίου, β) Η ανέγερση του αυθαίρετου ναΐσκου στο Άλσος και γ) Η εντελώς πρόσφατη εναπόθεση ακατάλληλων προϊόντων φρεζαρισμένης ασφάλτου στη δασική αναδασωτέα έκταση Λόφου Κόκκου με οποιοδήποτε πρόσχημα και αν αυτή έγινε, υπονομεύουν και αυτές με την σειρά τους τη συνολική θέση και επιδίωξη για διατήρηση του χαρακτήρα του Δασοκτήματος αφού είναι ενδεικτικές του τρόπου που στην πράξη το διαχειρίζεται και το αντιμετωπίζει ο Δήμος.
Στην προτελευταία συνεδρίαση τού Δημοτικού Συμβουλίου ο κ. Δήμαρχος, κάνοντας αυτοκριτική, αναγνώρισε ότι η Λαϊκή Συσπείρωση είχε δίκιο για το ότι το “πουλόβερ όλο και περισσότερο ξηλώνεται” και αυτό γιατί πλέον εντελώς πρόσφατα είχαμε καινούργιες εξόφθαλμα αρνητικές εξελίξεις…
Οι αρνητικές αυτές εξελίξεις, δυστυχώς, προέκυψαν από την τελευταία γραμμή άμυνας πού είχε βάλει η διοίκηση τού Δήμου Γαλατσίου.
Η Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων κατά του περιεχομένου του δασικού χάρτη (ΕΠΕΑ Γαλατσίου) στην οποία θα βρίσκαμε, υποτίθεται, το δίκιο μας ήταν αυτή πού εξέδωσε τις τελευταίες απολύτως αρνητικές αποφάσεις για τον δημόσιο / δασικό /αναδασωτέο χαρακτήρα του Δασοκτήματος τις οποίες αποκαλύπτουμε εδώ:
Η διατύπωση του σκεπτικού των αποφάσεων των 3 πρώτων συνεδριάσεων της επιτροπής (25/5/23[1], 1/6/23[2] και 15/6/23[3]) ήταν η ακόλουθη: “[Λ]ΗΦΘΕΝΤΩΝ ΥΠΟΨΙΝ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ, ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥ, ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΠΔ 32/2016 ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗ ΜΗ ΥΠΑΡΞΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΟΡΙΖΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΥΠΕΝ/ΔΠΔ/64663/2956/2020 ΑΠΟΦΑΣΗ (ΦΕΚ 2773/ ΤΕΥΧΟΣ/Β /2020)”.
Στη συνεδρίαση όμως της 22/6/2023[4] προστέθηκαν τα ακόλουθα: “[Σ]Ε ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΘΕΙΣΑ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ (ΣΤΕ, ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΕΦΕΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΠΕΡΙ ΚΗΡΥΞΗΣ ΩΣ ΑΝΙΣΧΥΡΗΣ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΜΕ ΑΡ. 1147/1994 ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΕΡΙΟΧΗ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗ ΛΗΦΘΕΙΣΑ ΑΠΟΦΑΣΗ 396763/4-11-2022 ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΔΑΣΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ‘ΔΑΣΟΚΟΜΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΙ ΔΑΣΙΚΗΣ ΒΛΑΣΤΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΡΚΟΒΟΥΝΙΑ…’ ΠΟΥ ΕΛΑΒΕ ΑΡ. ΠΡΩΤ. ΕΠΕΑ 330/15-6-2023.”
Αυτή είναι η «κεφαλαιοποίηση» των αποφάσεων ΑΠ και ΔΕφΑθ για τα διαβόητα 702 τ.μ.! (Παρεμπιπτόντως ακόμα ψάχνουμε το τοπογραφικό τους για να τα αποτυπώσουμε και αυτά. Ο Δήμος τι κάνει; Έχει βρει κάτι;) Η ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 1147/1994 ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΙΣΧΥΡΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΘΕΙΣΑ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ!!! Και πιθανότατα για να χρυσωθεί το χάπι μνημονεύεται ταυτόχρονα και η μελέτη δασοκομικών χειρισμών και καθαρισμών για να φτάσουμε τελικά σε «απορριπτικές» εντός εισαγωγικών αποφάσεις που μετατρέπουν όμως τεράστιες εκτάσεις σε «ΧΧ»[5] και «ΧΑ»[6] δηλαδή κάνοντας ένα ακόμα βήμα προς τον αποχαρακτηρισμό τους!!!
Στις 4 μέχρι στιγμής συνεδριάσεις της ΕΠΕΑ Γαλατσίου 25/5/23, 1/6/23, 15/6/23 και 22/6/23 εξετάστηκαν 105 ενστάσεις για τμήματα της ευρύτερης περιοχής του Λόφου Κόκκου και πάνω από το Άλσος συνολικής έκτασης 168,16 στρεμμάτων με αποτέλεσμα «απορριπτικό» εντός εισαγωγικών μεν ως προς τον ζητούμενο απευθείας αποχαρακτηρισμό τους αλλά με αποτέλεσμα νέου πρωτεύοντα χαρακτηρισμού «ΧΧ» ή επικρατούντος του «ΧΧ» για 70 από αυτά, «ΧΑ» ή επικρατούντος του «ΧΑ» για 33 από αυτά και τέλος «ΑΑ»[7] για 2 από αυτά (απέναντι, σε επαφή με τη Λεωφόρο). Δεν χρειάζεται δε ιδιαίτερη παρατηρητικότητα και ειδικές γνώσεις για να διακρίνει κανείς τους «δρόμους» που έχουν αρχίσει να σχηματίζονται στα υπό διαμόρφωση «οικοδομικά τετράγωνα» που σχηματίζουν τα τμήματα («κομμένα» σαν οικόπεδα) των ενστάσεων στο νότιο τμήμα. Είναι ακριβώς η καταγγελία που πρώτοι κάναμε στην συνεδρίαση της 5/10/2022 και τώρα ξεκαθαρίζει απόλυτα. Στον κυρωμένο δασικό χάρτη έμειναν απέξω λόγω των ενστάσεων και των αναμενόμενων εκδικάσεων. Επίσης αλγεινή εντύπωση αφήνουν και τα μεγάλα τμήματα 33 (17 στρέμματα!), 34 (26 στρέμματα!), 59 (15 στρέμματα!) και 99 (45 στρέμματα!!) με «ΧΧ» στην υψηλή περιοχή πάνω από το Άλσος! Τα 4 αυτά τμήματα αντιπροσωπεύουν τα 103 από τα συνολικά 168 στρέμματα που εξετάστηκαν!!
Όλα τα παραπάνω φαίνονται εποπτικά και αναλυτικά στο Τοπογραφικό Διάγραμμα (έκδοση 5.1 – Ιούλης 2023) με τα αποτελέσματα των παραπάνω 4 πρώτων συνεδριάσεων που συντάξαμε και συνοδεύει την παρούσα ανακοίνωση.
Η Λαϊκή Συσπείρωση, ο συνδυασμός τού ΚΚΕ, δεν υποτιμά και την μάχη που θα απαιτηθεί ενώπιον του ΣΤΕ ώστε να ανατραπούν όλες οι αρνητικές αποφάσεις της ΕΠΕΑ Γαλατσίου και για αυτό το λόγο προτείνουμε να ενισχυθεί και να διευρυνθεί η νομική μας εκπροσώπηση.
Ωστόσο τονίζουμε για ακόμα μια φορά ότι μόνο ένα μαζικό κίνημα πού θα πρέπει να οργανωθεί από τα κάτω, από τούς εργαζόμενους, από τα συνδικάτα, από τους μαζικούς φορείς, τους συλλόγους είναι το πιο δυνατό όπλο μας που μπορεί να μπει φραγμός στα σχέδια των ομίλων και του “Real Estate” για οικοπεδοποίηση και αλλαγή του χαρακτήρα του Δασοκτήματος και να ανατρέψει τον αρνητικό συσχετισμό. Δηλώνουμε ότι θα δώσουμε όλες τις δυνάμεις μας στην κατεύθυνση αυτή και καλούμε τους Γαλατσιώτες να ορθώσουν από σήμερα ένα τέτοιο πλατύ κίνημα που θα υπερασπιστεί το Δασόκτημα γιατί το θεωρούμε και είναι ΛΑΪΚΉ ΠΕΡΙΟΥΣΊΑ. Γιατί ΚΑΙ στον αγώνα αυτό μόνο ο Λαός σώζει το Λαό.
Για την Λαϊκή Συσπείρωση Γαλατσίου
Οι Δημοτικοί σύμβουλοι
Γρηγόρης Χαραλαμπίδης
Τάσος Οικονόμου
Μάνθος Ιμπριάλος
[1] ΑΔΑ: ΨΤΓΝ4653Π8-Δ4Π
[2] ΑΔΑ: 69ΘΘ4653Π8-Ψ3Ι
[3] ΑΔΑ: 9ΩΞΕ4653Π8-ΖΦΖ
[4] ΑΔΑ: ΨΘ544653Π8-ΑΛΞ
[5] «ΧΧ» σημαίνει: «ΧΟΡΤΟΛΙΒΑΔΙΚΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗΣ ΛΗΨΗΣ και ταυτόχρονα ΧΟΡΤΟΛΙΒΑΔΙΚΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΡΟΣΦΑΤΗΣ ΛΗΨΗΣ και ΣΤΙΣ ΑΥΤΟΨΙΕΣ».
[6] «ΧΑ» σημαίνει: «ΧΟΡΤΟΛΙΒΑΔΙΚΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗΣ ΛΗΨΗΣ και ταυτόχρονα ΑΛΛΗΣ ΜΟΡΦΗΣ / ΚΑΛΥΨΗΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΡΟΣΦΑΤΗΣ ΛΗΨΗΣ και ΣΤΙΣ ΑΥΤΟΨΙΕΣ».
[7] «ΑΑ» σημαίνει: «ΑΛΛΗΣ ΜΟΡΦΗΣ / ΚΑΛΥΨΗΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗΣ ΛΗΨΗΣ και ταυτόχρονα ΑΛΛΗΣ ΜΟΡΦΗΣ / ΚΑΛΥΨΗΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΡΟΣΦΑΤΗΣ ΛΗΨΗΣ και ΣΤΙΣ ΑΥΤΟΨΙΕΣ».